
‘In dans is niets te gek en je kunt veel meer dan je denkt’, dát wil ik meegeven aan mijn leerlingen.
Leer sierlijk bewegen, versterk jouw techniek en dans met gevoel!
Wil jij sterker, leniger en expressiever leren dansen? In deze les werk je aan je techniek en houding. Je leert klassieke ballettechnieken en bewegingen en ontwikkelt tegelijkertijd je eigen stijl en presentatie.
Wat kun je verwachten?
Naast het trainen van kracht, lenigheid en coördinatie, gaat er aandacht jouw dansgevoel en het ontwikkelen van jouw expressie en uitstraling. Je leert om bewust met je lichaam om te gaan en jezelf te laten zien in de dans.
Typische kenmerken van klassiek ballet zijn een rechte houding, sierlijke en precieze bewegingen, en werken met uitgedraaide benen en voetposities.
Kledingvoorschriften
Draag een balletpak of andere comfortabele kleding waarin je goed kunt bewegen, samen met balletschoenen.
Spitzen
Dans je al op niveau en wil je graag op spitzen leren dansen? Na de reguliere les is er een extra half uur spitzentraining beschikbaar. Meer informatie en inschrijven vind je op de pagina Spitzen.
‘In dans is niets te gek en je kunt veel meer dan je denkt’, dát wil ik meegeven aan mijn leerlingen.
‘In dans is niets te gek en je kunt veel meer dan je denkt’, dát wil ik meegeven aan mijn leerlingen.
In de jaren dat ik bij ToBe werk heb ik o.a. modern jazz, moderne dans, ballet en kleuterdans gegeven. Als programmacoördinator heb ik daar nu veel minder tijd voor, maar omdat ik lesgeven zo leuk vind geef ik op donderdag nog wel ballet. Dit voelt als tweede natuur, meer nog dan zelf op het podium staan. Na het Koninklijk Conservatorium en de Fontys Dansacademie ben ik dan ook meteen begonnen met lesgeven en heb een paar jaar mijn eigen dansschool gehad. Toen ik bij ToBe de kans kreeg de dansafdeling te runnen, pakte ik deze met beide handen aan. Ik ben dan ook ontzettend trots om te zien wat voor leuke lessen, docenten én leerlingen we in huis hebben.
Om je cursus prijs te berekenen hebben we een aantal van je gegevens nodig.