
Klachten

ToBe ontvangt en bedient wekelijks vele klanten. Wij stellen daarbij alles in het werk om je deelname en/of verblijf zo prettig mogelijk te maken. Heb je desondanks een klacht? Meld het ons en wij doen ons uiterste best om de klacht op te lossen. Hiermee verbeteren wij bovendien meteen onze dienstverlening. Heb je te maken met ongewenst gedrag? Dan kun je terecht bij onze externe vertrouwenspersoon.
ToBe is onderdeel van Stichting Cultuureducatie (SCe). SCe kent onderstaande klachtenregeling. Er wordt onderscheid gemaakt tussen algemene klachten en klachten over ongewenst gedrag.
Algemene klacht
Algemene klachten kunnen bijvoorbeeld gaan over de cursus, docent, faciliteiten en de administratie. ToBe vraagt je vriendelijk je onvrede over de inhoud cursus / docent in eerste instantie kenbaar te maken bij de betreffende docent. Mocht je er met de docent zelf niet uitkomen, dan kun je een schriftelijke klacht indienen. Stuur je klacht naar klant@tobe.nl. Vermeld om welke cursus en/of persoon het gaat en wat de klacht is. Je ontvangt binnen 14 dagen een bericht.
Klacht over ongewenst gedrag
SCe is aangesloten bij de brancheregeling voor professionele opvang bij ongewenst gedrag. Onder ongewenst gedrag wordt verstaan: seksuele intimidatie, pesten, discriminatie, agressie en geweld. Deze regeling geldt voor iedereen die bij SCe komt of van de diensten van SCe gebruik maak. Een klacht over ongewenst gedrag kan direct worden ingediend bij één van onze externe vertrouwenspersonen. Een melding wordt strikt vertrouwelijk behandeld.
- Voor klanten en deelnemers, dienstverleners of leveranciers
Klanten van SOC, ToBe en Popcentrale en anderen die met ons in contact staan of aan onze activiteiten deelnemen kunnen terecht bij Report App/Partners in Vertrouwen. - Voor medewerkers
Medewerkers (in dienst, stage, zzp en vrijwillig) kunnen contact opnemen met een extern vertrouwenspersoon via Mores Online, via telefoon 088 - 1119950 of mores@devertrouwenspersoon.nl.